Thursday, January 26, 2012

mengait bintang

lewat kebelakangan
kala tangan2 kecil ini erat menggenggam,
kala suara2 kecil ini menyatu dalam teriak girang seperti selalu,
ironinya aku merasakan canggung sekali..
semacamnya bercaca kala jazz berentak riang.
ya, ralat itu umpamanya begitu..

aku kira
barangkali jiwa2 kecil ini sudah jauh
memberontak cemuh pada enam yang kukira sudah terlalu lama mungkin.
enam yang sepertinya sudah kian pudar indahnya..

*entah.
barangkali aku kata


jiwa-jiwa..

andai yang barangkali itu jujur pada bait yang ada,
mahu aku pada kamu2..
untuk rasa yang apa sekalipun
kita2 jangan berantakan begini
enam itu terlalu lama untuk ditukar ganti..
kuatlah untuk kali yang ini
kerana aku masih ingin mengenggam
lewat tujuh, lapan, dan walau seratustigapuluhempat juta menjengah nanti.


.puterisantek.

No comments:

Post a Comment